عایق کف ساختمان

عایق کف ساختمان۱۳۹۸/۲/۶ ۱۸:۵۴:۱۰

Project Description

انتقال صدا از کف ساختمان 

اصلا چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ مشکل از سازه‌هاست یا سازنده‌ها؟ آیا نمی‌شود چاره‌ای برای حل این معضل اندیشید؟ تکلیف مصرف‌کننده در این میان چیست؟ و در نهایت اینکه نقض حریم صوتی در منازل، چه آسیب‌ها و استرس‌هایی از نظر روانی برای ما در پی دارد؟

متاسفانه این روزها خیلی از افرادی که اقدام به ساخت آپارتمان‌های بزرگ و کوچک می‌کنند، فقط به دنبال کسب سود و منفعت بیشتر هستند. به ‌همین دلیل از حجم کمتری از مصالح و گاهی هم از انواعی با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند.

به‌طور حتم، تفاوت قیمت چشم گیری بین یک دیوار یک آجره و یک دیوار نیم‌آجره وجود دارد.  سازنده قصد سکونت در آپارتمانی که در حال ساخت آن است را ندارد. بنابراین از مصالح کمتری برای کسب سود بیشتر استفاده کند. نتیجه هم این می‌شود که ما صدای عطسه همسایه خود را هم می‌شنویم!

راه حل 

برای رفع مشکل انتقال صدا از کف ساختمان با توجه وضعیت ساختمان به دو صورت می توان عمل کرد.

  •  ساختمان های در حال ساخت

برای جلوگیری از انتقال صوت، سرما و گرما در حین ساخت می توان قبل از اتمام کف آن را عایق کرد. برای این منظور متناسب با محل پروژه و ویزگی های عایق مناسب انتخاب می شود.

در این حالت معمولا از عایق پشم سنگ به عنوان یکی از بهترین عایق های صوت و حرارت استفاده می شود.

پس از اجرای عایق با قطر و دانسیته مناسب لایه ای از ملات روی آن کشیده می شود. و در ادامه لایه نهایی اجرا می شود.

اجرای عایق قبل اجرای کف نهایی علاوه بر کاهش هزینه اشغال فضای کمتری را در پی دارد.

  • ساختمان های تکمیل شده

در این حالت با توجه به اینکه مراحل ساخت به پایان رسیده است باید متناسب با آن اقدام شود.

برای این منظور پس از بررسی های لازم و امکان اجرای عایق، از عایق پشم سنگ با قطر و دانسیته مناسب به همراه سازه های چوبی استفاده می شود.

پس از انجام عایق کاری یک لایه از تخته چند لایی یا ام دی اف روی سازه ها اجرا می شود. این لایه به عنوان کف نهایی ساختمان است که روی آن را می توان از کفپوش، موکت، لمینت یا پارکت اجرا کرد.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک نمایید.