موانع صوتی جذب در مقابل بازتاب

موانع صوتی جذب در مقابل بازتاب
هنگامی که قصد ایجاد محیط صوتی عالی را در خانه یا محل کار خود دارید، باید تفاوت بین مواد جاذب صدا و مواد منعکس کننده صدا را درک کنید. هر دو نوع محصول می توانند بسیار مفید باشند، اما کاربردهای منحصر به فردی دارند.

در زیر، در مورد چگونگی و زمان استفاده از سطوح جذبی در مقابل بازتابنده برای به دست آوردن نتایج عالی نویز، کاهش و شفافیت صحبت خواهیم کرد.

مواد جاذب صدا چیست؟
محلول های جاذب صدا مانند فایبرگلاس آکوستیک و فوم آکوستیک با گرفتن امواج صوتی، شدت صداها را کاهش می دهند. در واقع، ماهیت متخلخل آنها به آنها اجازه می دهد تا بیشتر صداها را به طور کاملاً مؤثر کاهش دهند.

به عنوان مثال، هنگامی که صدا با پانل جذب صدای پنبه ای آکوستیک برخورد می کند، به عقب باز نمی گردد. ممکن است مقداری از نویز از پنل عبور کند، اما خاموش یا حتی خاموش می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، بسیاری از مردم هنگام تجهیز اتاق خواب و مهد کودک به مواد جذب کننده صدا روی می آورند. محیط ساکت تر باعث خواب بهتر می شود.

مواد منعکس کننده صدا چیست؟
برخلاف مواد جاذب صدا، مواد منعکس کننده صدا صدا را به عقب ارسال می کنند. آنها دارای یک سطح سخت تر و کمتر متخلخل هستند که امواج صوتی را منعکس می کند.

در اینجا یک راه برای فکر کردن به آن وجود دارد – وقتی توپ تنیس را به دیوار می‌زنید، توپ به سمت شما باز می‌گردد. هنگامی که مواد منعکس کننده صدا را آویزان می کنید، همان اثر را با امواج صوتی دریافت می کنید.

چه زمانی باید از سطوح جذبی در مقابل سطوح بازتابی استفاده کرد؟
اینجاست که علم صدا به کار می آید. گاهی اوقات می توانید از ترکیب مواد جاذب و بازتابنده برای رسیدن به جلوه صوتی مورد نظر برای هر فضایی استفاده کنید.

به عنوان مثال، ممکن است اتاقی در خانه خود بخواهید که بتوانید در آن موسیقی تمرین کنید یا یک پادکست حرفه ای ضبط کنید. علاوه بر آویزان کردن مواد جاذب صدا مانند پانل ها در اطراف اتاق، ممکن است مواد بازتابنده را به سمت بیرون اضافه کنید. به این ترتیب، هر انرژی صوتی که به سمت اتاق حرکت می کند منحرف شده و از فضا دور می شود.

صداهای ناخواسته را با مواد جاذب و بازتابنده حذف کنید
با نوع مناسب مواد صوتی، می توانید صداهای اضافی را کاهش دهید یا حتی حذف کنید. در بیشتر موارد، شما به شدت به مواد جاذب صدا تکیه خواهید کرد. آنها امواج صوتی را مجبور به شکستن و از بین رفتن می کنند تا شما چیزی نشنید. به همین دلیل، اکثر نصاب‌های دیوار صوتی متخصص و DIY، مواد جاذب صدا را برای پروژه‌های خود انتخاب می‌کنند.

اما شما نمی توانید مزایای مواد منعکس کننده صدا را نادیده بگیرید. بازتاب نویز می تواند در وهله اول راه بسیار خوبی برای جلوگیری از نزدیک شدن صدا به فضا باشد. وادار کردن انرژی صوتی به دور شدن از یک منطقه می تواند سودمند باشد. با توجه به آنچه گفته شد، زاویه بازتاب باید به درستی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت، ممکن است سر و صدا به طور ناخواسته به سمت بالا و اطراف مانع منعکس شود.

محصولات مناسب جذب صدا را بیابید
آیا از چشم انداز استفاده از مواد جاذب صدا به تنهایی یا همراه با همتایان بازتاب دهنده نویز آنها هیجان زده هستید؟ مجموعه کامل محلول های جذبی ما را در گاو عایق صدا بررسی کنید.

۱۴۰۰/۹/۹ ۱۳:۳۸:۵۱