چطور یک اتاق را آکوستیک کنیم

اگر یک استودیوی ضبط دارید، احتمالاً می‌دانید که کیفیت صدا برای یک جلسه ضبط موفق ضروری است. آکوستیک یک اتاق نقش مهمی در نحوه ضبط صدای شما توسط میکروفون دارد، که سپس بر توانایی شما برای دستکاری و ویرایش بعداً صدا تأثیر می گذارد.

یادگیری نحوه صحیح درمان صوتی اتاق با راهکارهای آکوستیک می تواند پیچیده به نظر برسد، اما هر کسی می تواند این کار را انجام دهد! در این راهنمای آکوستیک، همه چیزهایی را که برای دریافت بهترین کیفیت صدا برای فضای خود نیاز دارید، بررسی خواهیم کرد.

درمان آکوستیک چیست؟
درمان آکوستیک ایده عالی برای یک استودیوی ضبط خانگی به نظر می رسد، بنابراین دقیقا چیست؟ اساساً، درمان آکوستیک فرآیند بهبود آکوستیک اتاق است، خواه برای یک استودیوی ضبط کوچک، یک سالن یا هر چیز دیگری باشد.

درمان آکوستیک اغلب از فوم آکوستیک، پانل های آکوستیک و تله های باس استفاده می کند. در حالی که همه اینها می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند و فرکانس های متفاوتی را تحت تاثیر قرار دهند، همه آنها وظیفه یکسانی در جذب صدا دارند. فوم آکوستیک از برگشت امواج صوتی ناخواسته به میکروفون شما جلوگیری می کند.

گاهی به خصوص در اتاق های بزرگتر از دیفیوزرها در درمان آکوستیک نیز استفاده می شود. دیفیوزرها معمولاً از چوب یا پلاستیک یا ابر ساخته می‌شوند و اگرچه ممکن است استفاده از آنها در کنار جاذب‌های صدا معکوس به نظر برسد، اما در آکوستیک خوب نیز نقش دارند. دیفیوزرها به شکستن صداها کمک می کنند، اکو را کاهش می دهند، اما همچنان به صدای کامل اجازه عبور می دهند.

چرا باید اتاق را از نظر  صوتی آکوستیک کرد؟
متأسفانه، یک میکروفون با کیفیت، در عین حال که لازم است، شما را به این کار می رساند. اگر آکوستیک استودیوی ضبط شما کاملاً مناسب نباشد، صدای ضبط شما همچنان کمی خاموش خواهد بود. اینجاست که درمان آکوستیک وارد می شود.

درمان آکوستیک هم برای ضبط و هم برای میکس ضروری است. هنگامی که در حال ضبط هستید، امواج صوتی از دیوارها و سقف منعکس می‌شوند و اغلب برمی‌گردند تا میکروفون آن‌ها را بگیرد. این به عنوان Reverb شناخته می‌شود، و در حالی که Reverb می‌تواند یک عنصر معنی‌دار برای ضبط باشد، بهتر است آن را کنترل کنید تا اینکه صرفاً طنین اتاقی را که در آن هستید بپذیرید.

به دلیل ریورب، صدای ضبط شده و موسیقی شما همگی دارای کیفیت فضایی هستند که در آن ضبط شده اند. کیفیت صدای اتاق خواب یا گاراژ شما برای یک ضبط حرفه ای ایده آل نیست. درمان آکوستیک خانگی می تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد و ضبط بهتری به شما ارائه دهد.

به طور کلی، درمان آکوستیک به معنای از بین بردن ریورب نیست. بلکه به شما اجازه می دهد آن را کنترل کنید.

درمان آکوستیک نیز هنگام مخلوط کردن مفید است. اگر صدای خود را در یک اتاق کوچک بدون درمان صوتی میکس می کنید، اتاق بر چیزی که می شنوید تأثیر می گذارد.

اگر اتاق را کنترل و متعادل کرده اید، می توانید انتخاب های آگاهانه تری در مورد ضبط صدای خود داشته باشید. درمان آکوستیک به شما این امکان را می‌دهد که صدای بهتری بگیرید که میکس آسان‌تر است و نتایج با کیفیت بالاتری ارائه می‌کند.

مناطق یک اتاق برای درمان
اکنون که می دانید چرا آکوستیک بسیار مهم است، بیایید به نحوه برخورد با صدا در یک اتاق بپردازیم. سه قسمت مختلف اتاق وجود دارد که باید آنها را درمان کنید، از جمله گوشه های سه وجهی، گوشه های دو وجهی و دیوارها.

مناطقی از یک اتاق برای درمان با محصولات آکوستیک
بیایید نگاهی به هر یک بیاندازیم.

۱. گوشه های سه وجهی
گوشه های سه وجهی جایی است که سه سطح به هم می رسند – محل اتصال بین دو دیوار که کف یا سقف را لمس می کنند. گوشه های سه وجهی می توانند تأثیرات زیادی بر آکوستیک اتاق شما داشته باشند زیرا آنها محل تلاقی سه صفحه مختلف هستند.

اگر با توجه به بودجه کار می کنید، باید جذب کننده های صدا را در گوشه های سه وجهی در اولویت قرار دهید.

۲. گوشه های دو وجهی
گوشه های دو وجهی محل برخورد دو سطح هستند. این می تواند دو دیوار، یک دیوار و سقف یا یک دیوار و کف باشد. در حالی که به اندازه گوشه های سه وجهی تاثیرگذار نیستند، گوشه های دو وجهی هنوز با دو بعد متفاوت سروکار دارند. پوشش دادن این موارد باید اولویت بعدی شما در تعیین نحوه برخورد با اتاق برای آکوستیک باشد.

۳. دیوارها
شاید تعجب آور باشد که دیوارها در آخرین مکان هستند. آنها هنوز مهم هستند، اما معمولاً نیازی به پوشش کامل آنها ندارید. وقتی طرحی دارید که هم گوشه‌های سه‌وجهی و هم دو وجهی و دیوارها را پوشش می‌دهد، نقطه شروع محکمی برای درمان آکوستیک دارید!

مواد برای درمان صوتی یک اتاق
هنگامی که در نهایت آماده هستید که با استودیوی ضبط خود به صورت صوتی برخورد کنید، باید مواد خود را جمع آوری کنید. در اینجا برخی از انتخاب های ما برای بهترین مواد جذب صدا آورده شده است.

۱. بیس ترپ

BASS TRAP TOP Basstrap 990x240x240mm : Amazon.de: Musikinstrumente & DJ-Equipment
بیس ترپها برای پردازش صدا در یک اتاق ضروری هستند. امواج صوتی با فرکانس پایین طولانی و قدرتمند هستند و به دام انداختن آنها سخت می شود. تبیس ترپ به طور ویژه برای جذب این امواج با فرکانس پایین طراحی شده اند و برای درمان صوتی بسیار موثر هستند.

به دلیل اهمیت آنها باید بیس ترپ را در گوشه فضای خود قرار دهید. بیس ترپ را به دلیل قرار گرفتن آنها گاهی اوقات تله گوشه ای می نامند. تله‌ها می‌توانند به‌عنوان تله‌های گوشه‌ای مستقل یا به‌عنوان وسایل ثابت و نصب‌شده کار کنند.

۲. فوم آکوستیک

made in Germany - Acoustic foam noise control Soundproofing kaufen bei Hood.de
پانل های فوم آکوستیک همان چیزی است که مردم در ابتدا به فکر درمان آکوستیک هستند. از آنجایی که این پانل‌های فوم سطح بیشتری را پوشش می‌دهند و عموماً نازک‌تر از تله‌های باس هستند، بهتر است با هزینه کمتری پوشش دیواری بیشتری داشته باشند.

امواج صوتی بین دیوارهای موازی مخالف جهش می کنند و فوم آکوستیک را راهی عالی برای جلوگیری از این امر می کنند. هنگام نصب پانل‌های فوم آکوستیک، می‌خواهید چیدمان آن‌ها را روی دیوار مانند یک تخته شطرنجی تکان دهید.

برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که پانل های فوم را در مقابل دیوارهای موازی قرار داده اید. شما باید هر دو دیوار را به صورت شطرنجی قرار دهید. در مقابل هر پانل فوم باید یک ناحیه خالی باشد. این به شما کمک می کند حداکثر پوشش را برای منطقه استودیو خود داشته باشید.

فوم هرمی عایق صدا برای هر یک از نیازهای فوم آکوستیک شما مناسب است. فوم های آکوستیکی که با کیفیت بالا و درجه حرفه ای ساخته شده اند و با شکل هرمی خود جذب صدا را به حداکثر می رساند.

۳. پانل های آکوستیک

10 Pack- Burgundy/Charcoal Acoustic Panels Studio Foam Wedges Sound insulation board-BLACK: Buy Online at Best Price in Egypt - Souq is now Amazon.eg
حتی زمانی که دیوارها و گوشه های خود را پوشانده اید، گاهی اوقات باید سقف خود را نیز درمان کنید. به دلیل اندازه بزرگ، پانل های آکوستیک برای درمان صوتی سقف شما عالی هستند. می توانید آنها را از سقف آویزان کنید یا روی سقف خود نصب کنید و آنها به راحتی روی جذب صدا کار می کنند.

۱۴۰۰/۹/۹ ۱۴:۳۴:۵۲