آرام کردن یک آپارتمان

خوشبختانه راه آسانی برای آپارتمان عایق صدا وجود دارد. مشکل شما بسیار رایج است و کمک به حل آن باعث افتخار است. گروه ما تقریبا هفته ای ۱۰ تماس از افرادی دریافت می کند که در شرایط مشابهی هستند. پس از بررسی کامل توضیحاتم در مورد نحوه رفع مشکل، از من چیزی مانند “آیا نمی توانم چند پانل فوم صوتی نصب کنم؟” آیا این حداقل کمی کمک نمی‌کند؟» خوشبختانه در حال حاضر این امکان وجود دارد تا شما با تهیه و نصب پنل های عایق صدای ونوس بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

چگونه یک آپارتمان را عایق صدا کنیم؟

صدا به عنوان یک ارتعاش در ساختار انواع سازه حرکت می کند. صدا یک موج انرژی است و با برخورد به سازه به ارتعاش تبدیل می شود. این ارتعاش راه خود را از طریق تمام سطوح سختی که با یکدیگر در تماس هستند و از طرف دیگر به عنوان صدایی در هوا خارج می شود، باز می کند. بدون جدا کردن (جدا کردن) سقف تمام شده از سازه، صدا مسیری برای عبور دارد. حتی اگر این کار انجام شود، با سقف‌هایی مانند مشکلی که شما با آن مواجه هستید، دیوارها همچنان سقف را لمس می‌کنند که کانال انتقال سطح سخت باقی می‌ماند.

چگونه کف آپارتمان را عایق صدا کنیم؟

فوم های آکوستیکال و موارد مشابه برای جذب اکو طراحی شده اند، نه برای توقف صدا. آنها معمولاً محصولات سبکی هستند که عمدتاً هوا هستند. اگر کسی آنها را برای جلوگیری از صدای یک فضای مجاور قرار دهد، فضای او را ساکت‌تر می‌کند. هر چه صدای محیط در یک اتاق کم‌تر باشد، شنیدن صدایی که از اتاق دیگر وارد می‌شود راحت‌تر است. اگر به یک کتابخانه فکر می کنید، آنجا آنقدر خلوت است که احتمالاً می توانید از فاصله ۲۰ متری صدای کسی را بشنوید که با شما زمزمه می کند.

موثرترین راه برای جلوگیری از انتقال صدا از کف به طبقه، استفاده از یک لایه زیرین صوتی مانند یک کف کاذب عایق شده است. اینها به کف زیرین می چسبند در حالی که یک لایه جدید از تخته چوبی بیرونی  به بالای آن چسبانده می شود. سپس کف تمام شده بر روی لایه دوم تخته نصب می شود، معمولاً برای این کار از لمینت یا پارکت استفاده می شود. بسیاری از اوقات، با فضاهای اشغال شده یا حتی فضاهای تمام شده، این امکان پذیر نیست. اگر امکان انجام چنین کاری باشد، ما قویاً این رویکرد را توصیه می‌کنم، زیرا اگر بتوان انرژی را از سازه در منبع خود خارج کرد، احتمال کمتری وجود دارد که صدای آن به اندازه زیر باشد.

چگونه سقف آپارتمان را عایق صدا کنیم؟

برای رفع (یا حتی کمک) مشکل، باید ساخت و ساز انجام شود، و بسیاری از اوقات، زمانی که شخصی در حال اجاره آپارتمان است، این امکان وجود ندارد. اگر قرار بود ادامه دهید، ابتدا سیستم سقف کاذب آکوستیک را پیشنهاد می کنم. این سیستم یک سقف آپارتمانی عایق صدا ایجاد می کند که اساساً یک سقف جدید را روی سقف موجود “شناور” می کند. این سقف شناور جدید نباید هیچ یک از دیوارهای جانبی را لمس کند و شکاف بین این دو باید با یک درزگیر صوتی غیر سخت کننده پر شود. سپس می توانید ادامه دهید و سقف را مانند سقف معمولی چسب بزنید و با رنگ تمام کنید. این سیستم سقف شما را بین ۶ تا ۱۰  سانت کاهش می دهد.

اگر از خانه کار می کنید، آرام کردن سقف و کف آپارتمان می تواند برای تمرکز بسیار مهم باشد. در اینجا در مورد راه‌های مختلف برای ایجاد یک محیط اداری آرام‌تر در خانه صحبت می‌کند و برخی از راه‌حل‌ها برای کاهش نویز از طریق دیوار خشک، ورقه‌ها و سایر سطوح اطراف آپارتمان شما برجسته می‌کند. برای راه حل های بیشتر برای آرام نگه داشتن آپارتمان خود با موادی از سطوح آکوستیکال مقالات زیر را بخوانید.

سایر گزینه های عایق صدا برای زندگی آرام؟

ممکن است بخواهید سعی کنید از یکی از دستگاه‌های نویز سفید SoundScreen ما استفاده کنید. باور کنید یا نه، این در واقع اتاق خواب شما را بلندتر می کند، نه ساکت تر. با افزایش صدای محیط در اتاق، تشخیص صداهای دیگری که وارد اتاق می شوند برای شما سخت تر خواهد شد. این را امتحان کنید، این یک مثال کوچک است که روز گذشته به آن رسیدم.

برو سمت ماشینت رادیو را با کمترین میزان ممکن روشن کنید تا بتوانید کلمات یک آهنگ را بشنوید. سپس فن دمنده ماشین خود را روشن کنید تا ماشین گرم شود یا شیشه ها یخ زدایی شوند. با پنکه روی یک شروع کنید. آن را به آرامی تمام راه را بالا ببرید. وقتی فن در حال دمیدن است، رادیو را روشن کنید تا بتوانید دوباره کلمات را بفهمید.

سپس فن را خاموش کنید، موسیقی بسیار بلندتر از آنچه لازم است به نظر می رسد، این به دلیل تفاوت در نویز محیط (پس زمینه) رادیو باید روشن می‌شد تا از نویز پس‌زمینه قابل شنیدن باشد. با افزایش صدای پس‌زمینه در آپارتمان‌تان، شنیدن صدایی که اکنون شما را آزار می‌دهد برای گوش‌هایتان سخت‌تر می‌شود.

تئوری نویز سفید ممکن است به نویز ضربه شدید یا باس از یک ساب ووفر کمکی نکند، اما این رویکرد کم هزینه و آسان است که حداقل ممکن است کمک کند.

چگونه یک درب را عایق صدا کنیم؟

همچنین می‌توانید با بررسی گزینه‌های یک آپارتمان عایق صدا، صدای سایر راهروهای بیرونی را محدود کنید r در حالی که مشکلات شما را با افرادی که بالای سر شما زندگی می کنند حل نمی کند، می تواند به محدود کردن صدای ناامیدکننده ای که از همان سطح وارد آپارتمان شما می شود کمک کند.

اگر مایلید از طریق تلفن با شما در مورد این راه کارها مشاوره دهیم ، لطفا با ما تماس بگیرید

۱۴۰۲/۱۲/۹ ۹:۱۷:۵۳