آیا پشم سنگ برای آکوستیک خوب است؟

پشم سنگ، که به آن پشم معدنی نیز می‌گویند محصولی از سنگ‌های ذوب شده  است که با هوا ترکیب داده می‌شوند و می‌چرخند تا به شکل رشته‌های الیافی مانند پشم درآیند، که سپس به شکل حصیرهای ضخیم و متراکم فشرده می‌شوند. برخی از افراد از آن به دلیل قابلیت‌های صوتی و خاموش کردن صدا استفاده می‌کنند.

پشم سنگ از الیاف غیر جهت دار ساخته شده است که سر و صدای هوا را به دام می اندازد و آن را به انتخاب خوبی برای درمان صوتی تبدیل می کند. در حالی که عملکرد جذب صدا قابل توجه است، کار با پشم سنگ آسان نیست زیرا پوست و ریه ها را تحریک می کند.

اگر علاقه مند به افزودن آکوستیک داخل اتاق هستید، پشم سنگ محصول خوبی برای انجام این کار است، اگرچه گزینه های بهتری هم وجود دارد. در این مقاله، نحوه نصب پشم سنگ در داخل یک اتاق، هزینه انجام این کار و چند گزینه بهتر برای اجرای آکوستیک داخل اتاق را بررسی خواهیم کرد.

نحوه نصب پشم سنگ جهت آکوستیک

اگر می خواهیدآکوستیک داخل اتاق را بهبود ببخشید، پشم سنگ کمک خواهد کرد. اگر همچنان به دنبال نصب پشم سنگ در یک اتاق هستید، راه‌هایی برای این کار وجود دارد که آن را بسیار مؤثرتر از نصب نکردن صحیح آن می‌کند.

ایده اصلی در اینجا ایجاد یک اتاق در یک اتاق است. این کار با اضافه کردن یک دیوار اضافی در جلوی دیوار موجود و سپس استفاده از پشم سنگ برای پر کردن شکاف‌های بین آنها انجام می‌شود که از گیر افتادن نویز بین دو دیوار و سپس اکو و تقویت آن جلوگیری می‌کند.

خوشبختانه، کار کردن با پشم سنگ بسیار آسان است، زیرا می توان آن را به اندازه کوچکتر کرد تا در فضایی که برای پر کردن آن لازم است قرار گیرد. این برش را می توان با یک چاقوی دندانه دار استاندارد یا اره دستی انجام داد.

پشم سنگ برای میرایی صدا خوب است، اما بیشتر به دلیل ویژگی های دیگر آن، که عبارتند از:

  • مقاوم در برابر آتش تا حدود ۱۴۰۰ درجه
  • ضد آب
  • بسیار عایق حرارت
  • بسیار بادوام و زمان زیادی طول می کشد تا تخریب شود

اکنون که با اصول اولیه پشم سنگ و نحوه نصب آن آشنا شدید، بیایید ببینیم که نصب آن چقدر هزینه دارد.

هزینه نصب پشم سنگ چقدر است؟

قیمت نصب پشم سنگ به دو عامل اصلی بستگی دارد که قیمت مواد پشم سنگ و هزینه نصب واقعی است.

بیایید نگاهی به هر دوی این موارد در زیر بیاندازیم.

قیمت مواد پشم سنگ

اگرچه پشم سنگ فواید زیادی دارد، به خصوص در مقایسه با فایبرگلاس، اما نقطه ضعف آن این است که کمی گرانتر از سایر محصولات عایق است. در حال حاضر عایق پشم سنگ با توجه به نوع آن (رولی، لحافی و تخته ای) قیمتی بین ۴۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر متر مربع  دارد. البته این قیمت برای عایق با ضخامت های مختلف متفاوت است.

به یاد داشته باشید، مواد ضخیم تر هزینه بیشتری خواهند داشت و اگر به دنبال بهبود آکوستیک در اتاق هستید، این همان چیزی است که نیاز دارید. بنابراین، قبل از خرید پشم سنگ خود، مطمئن شوید که ضخیم‌ترین موادی را که می‌توانید تهیه کنید.

بنابراین، بهتر است در نظر بگیرید که چرا پشم سنگ را نسبت به سایر محصولات انتخاب می کنید. آیا به طور خاص به پشم سنگ نیاز دارید؟ اگر به طور خاص برای درمان آکوستیک باشد، مطمئناً محصولات دیگری وجود دارند که عملکرد بهتری دارند در حالی که هزینه مشابهی دارند.

به یاد داشته باشید، پشم سنگ به طور خاص برای ویژگی های صوتی آن طراحی نشده است، بنابراین مطمئن شوید که آن را به دلیل درستی نصب می کنید.

اگر نصب پشم سنگ را انتخاب کرده اید و مواد را خریداری کرده اید، ممکن است لازم باشد برای نصب از یک متخصص هزینه بپردازید – بیایید ببینیم چقدر ممکن است هزینه داشته باشد.

قیمت نصب پشم سنگ

اینکه چقدر نیروی کار نیاز دارید کاملاً به شغل خاصی که در حال انجام آن هستید بستگی دارد. ممکن است این اتفاق بیفتد که واقعاً نیازی به استخدام کسی نداشته باشید زیرا یا ماهر هستید یا کار آسانی است. با این حال، اگر به کمک یک دست‌ساز یا پیمانکار حرفه‌ای نیاز دارید، به بودجه اضافه می‌شود.

میزان پرداختی شما برای یک پیمانکار عمومی یا کاردان کاملاً به نرخ های خاص، سطح تجربه، شغل مورد نظر و شرکتی که در آن هستند بستگی دارد (ممکن است اصلاً در یک شرکت نباشند).

به طور معمول، شما می توانید انتظار داشته باشید که از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در ساعت برای هزینه های کار بپردازید. از آنجایی که این طیف گسترده ای از هزینه ها است، مطمئن شوید که در مورد افرادی که استخدام می کنید تحقیق کنید زیرا می تواند بودجه شما را کاهش دهد یا کاهش دهد.

همچنین، فراموش نکنید که قبل از شروع کار کارگر یا پیمانکار خود، یک پیشنهاد قیمت مناسب دریافت کنید تا بتوانید مطمئن شوید که بودجه خود را حفظ می کنید. برای صاحبان خانه غیرمعمول نیست که نمی دانند یک کار خاص چقدر ممکن است طول بکشد، به این معنی که شما می توانید این کار را انجام دهید با هزینه ای بیشتر از حد انتظار.

اکنون که نصب پشم سنگ  و هزینه آن را درک کرده اید، بیایید گزینه های موثرتر دیگری برای درمان صوتی را بررسی کنیم.

گزینه های دیگر برای آکوستیک کردن یک اتاق

گزینه های متعدد دیگری وجود دارد که می توانید برای درمان آکوستیک داخل اتاق استفاده کنید. در حالی که برخی از اینها مطمئناً گرانتر از پشم سنگ  هستند، اما برای این هدف بسیار مؤثرتر نیز خواهند بود. اگر به گزینه های دیگری برای آکوستیک علاقه دارید، مطمئن شوید که یکی از سه گزینه محبوب زیر را بررسی کنید:

بیس ترپ: بیس ترپ مسلماً اولین محصولی هستند که باید برای درمان آکوستیک به آن توجه کنید زیرا گاهی اوقات می‌توانند به تنهایی آکوستیک اتاق را تامین کنند.
پانل های آکوستیک: این ها باید به عنوان یک ابزار تکمیلی برای آکوستیک پس از اجرای بیس ترپ استفاده شوند. مزیت پانل های آکوستیک این است که می توانید سطح بسیار بیشتری را با هزینه کمتری نسبت به بیس ترپ پوشش دهید.
دیفیوزرها: دیفیوزرها آخرین گزینه از این سه گزینه صوتی هستند که باید به خرید آنها توجه کنید، زیرا کمترین اثربخشی را دارند، اما اگر بودجه کافی دارید، ممکن است به شما کمک کند.

اینها تنها برخی از روش ها و محصولاتی هستند که می توانند برای بهبود آکوستیک داخل اتاق استفاده شوند. در حالی که هر روش یا محصول ممکن است با نیازها یا بودجه خاص شما مطابقت نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که حداقل یکی، اگر نه بیشتر، مطابقت داشته باشد، بنابراین حتما تحقیق خود را انجام دهید.

نتیجه

پشم سنگ یک ماده نسبتاً ارزان (در مقایسه با سایر محصولات عایق صدا) و کار آسان با موادی است که به کاهش صدا و افزودن به آکوستیک در اتاق کمک می کند، به خصوص اگر به درستی انجام شود. با این حال، گزینه های دیگری وجود دارد که برای درمان آکوستیک در یک اتاق بهتر است. اینها شامل تله‌های باس، پانل‌های آکوستیک و دیفیوزرها هستند

۱۴۰۲/۱۲/۹ ۸:۱۸:۵۸