عایق صدای درب

عایق صدا امروزه در واقع یک کار بسیار عقلانی است و احتمالاً آنقدر که فکر می کنید گران نیست. به احتمال زیاد به سادگی و با درزگیری  شکاف‌های هوا در اطراف درب کار را به خوبی انجام می شود. اگر این ترفند جواب نداد، نگران نباشید ما می‌توانیم یک کار سفارشی انجام دهیم که به طور خاص درب شما را متناسب کند تا صدای بیشتر را متوقف کند.

نحوه عایق صدا درب: در محل کار، در آپارتمان یا در امکان پر سر و صدا

درب همیشه یکی از اولین جاهایی است که وقتی کسی نگران میزان صدایی است که وارد اتاق می شود یا از آن خارج می‎‌‌ـ‌شود، درباره آن صحبت می کند. صدا مانند آب از طریق مسیری با کمترین مقاومت حرکت می‌کند که تقریباً همیشه فضاهای اطراف محیط یک درب را شامل می شود. مبارزه با صدا در هر یک از این موقعیت ها برای هر یک کمی متفاوت به نظر می رسد. ویژگی های هر محیط خاص نحوه مقابله با نویز را تعیین می کند.

چگونه در دفتر کار خود را عایق صدا کنیم؟

محیط درب همیشه اولین جایی است که هنگام تلاش برای کمک به کسی برای تشخیص مشکل صوتی مانند این شروع می کنم. تعیین آن کاملاً آسان است. دفعه بعد که در دفتر خود هستید، از شخصی بخواهید که بیرون از اتاق بایستد و در سطح صدای مکالمه معمولی صحبت کند. گوش خود را در امتداد دو طرف در، از جمله کف قرار دهید. اگر می توانید آنها را به وضوح بشنوید، از آنها بخواهید صدای خود را پایین بیاورند. از آنها بخواهید صدایشان را پایین بیاورند تا زمانی که دیگر نتوانید صدایشان را بشنوید. از میزان صدایی که از اطراف ترک های به ظاهر نامرئی در در بیرون می ریزد شگفت زده خواهید شد.

تشخیص درزهای هوا روی درها

اولین قدم در عایق صوتی درب، از بین بردن هرچه بیشتر شکاف های هوایی است. یک راه خوب برای پیدا کردن شکاف‌های هوا، خاموش کردن چراغ‌های دفتر و روشن گذاشتن چراغ در راهرو است. اگر در راهرو نور وجود ندارد از چراغ قوه استفاده کنید. مناطقی که بیشترین مقدار نور را نشت می کنند نیز بیشترین میزان صدا را نشت می کنند. شما می خواهید ابتدا توجه خود را روی آن مناطق متمرکز کنید.

چگونه شکاف ها و ترک های درب خود را به طور موثر مسدود کنیم؟

یک سری محصولات برای از بین بردن شکاف های هوا موجود است که نصب همه آنها بسیار آسان است و با پیچ های کوچک به درب یا چارچوب بسته می شوند.درزگیرهای درب  را می توان داز فروشگاه ها سفارش داد تا شکاف های اطراف کل در را ببندد، یا هر قطعه را می توان به صورت جداگانه سفارش داد.

دو گزینه مختلف برای انتخاب وجود دارد و ضخامت مستقیماً به عملکرد مربوط می شود – هرچه آب بند درب ضخیم تر باشد، نوار لاستیکی بیشتر باعث می شود که آب بند بهتری ایجاد شود. ضخامت صحیح برای هر موقعیتی یک اولویت شخصی است و باید بر اساس اهمیت محرمانه بودن و همچنین شدت مشکلی که با آن مواجه هستید انتخاب شود.

تمام محصولات آب بندی از مواد پلاستیک سیاه  یا سفید ساخته شده اند. درزگیری باید ثابت بماند و در دو طرف در و همچنین بالای درب نصب می شود. برخی از درزگیرها قابلیت تنظیم دارند و پیچ های تنظیمی در پشت دستگاه وجود دارد که امکان سفت یا شل شدن آب بند را نسبت به درب بسته فراهم می کند. این یک تناسب کامل را هر بار تضمین می کند.

چگونه می توان پایین درب را عایق صدا کرد؟

پایین درب معمولا بزرگترین شکافی است که اکثر افراد با آن روبرو هستند. به علت تمیز کردن کف شکاف زیر درب لازم است. اگر فضای زیر درب به مقدار زیادی باز است می توانید با استفاده از واشرهای لاستیکی موجود در بازار آن را مسدود کنید. این کار با نصب یک واشر در پشت درب به راحتی امکان پذیر است.

مهر و موم سمت لولای درب ابتدا با زمین برخورد می کند و با بستن درب، درزگیر با سطح زمین تراز می شود و از سایش درزگیر جلوگیری می کند. اگر درب شما به داخل اتاق می چرخد، درزگیر باید در سمت پذیرایی درب نصب شود. اگر درب شما به بیرون از اتاق تاب می خورد، مهر و موم در را در سمت اتاق درب نصب می کنید.

آیا می توانم از درز گیر روی فرش استفاده کنم؟

می توانید، اما استفاده از آن روی فرش بهترین نتیجه را به همراه ندارد. ما این را به دو دلیل توصیه نمی کنم. اولاً، درزگیر در صورتی بهترین عملکرد را خواهد داشت که سطح محکمی برای آب بندی داشته باشد. فرش این را فراهم نمی کند. دوم، اگر درزگیر به طور مداوم با پایین آمدن و دویدن روی فرش، خیلی سریع فرسوده می شود.

چگونه می توان یک درب توخالی را عایق صدا کرد؟

اگر درب توخالی دارید، ممکن است درزبندی درب کافی نباشد. این به دلیل شکاف های داخل در است. یک در توخالی نمی‌تواند جلوی این همه صدا را بگیرد. ما می توانیم درب را عایق صوتی کنیم  که جرم و تراکم در را افزایش می‌دهد تا در این موارد کمک کند.

چگونه درب ها را با استفاده از پانل ها عایق صدا کنیم؟

پاننل های آکوستیک موجود در بازار معمولا برای آکوستیک کردن درب استفاده نمی شود. زیرا این اقدام علاوه بر غیر اصولی بودن هیچ نتیجه قابل توجهی برای شما ندارد. بنابراین بهتر است برای عایق کردن در حتما از یک متخصص این کار بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

هزینه عایق صدا درب چقدر است؟

بسته به اندازه درب و اینکه کدام گزینه (استاندارد یا سنگین) را برای خرید انتخاب می کنید، قیمت عایق  درب ها متفاوت است. محدوده قیمت عایق صدای درب بین ۴  تا ۶ میلیون متغیر است.

سوالات متداول

آیا می توانید درب اتاق خواب را عایق صدا کنید؟

اتاق خواب شما جایی است که برای استراحت و آرامش به آن می روید. اما زمانی که سر و صدای زیادی از در می‌آید می‌تواند سخت باشد. سر و صدای آشپزخانه یا اتاق نشیمن می تواند شما را از استراحت با کیفیت منحرف کند.

منطقی ترین کار این است که از همان ابتدا یک درب عایق صدا به اتاق خواب خود نصب کنید. با این حال، اگر صاحبخانه شما خواهان تغییرات چشمگیر در ملک خود نباشد، یا بودجه شما اجازه آن را ندهد، چه؟

کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از خواب خوب شبانه و استراحت با کیفیت انجام دهید. البته، می توانید با چیدمان مبلمان شروع کنید، مانند قرار دادن قفسه های کتاب در اطراف در و جابجایی تخت خود در طرف مقابل اتاق، سرمایه گذاری روی یک فرش ضخیم و غیره. اما، در نهایت، ممکن است این کار شما را به جایی که می خواهید نرساند. بودن.

در اینجا چند راه حل ممکن وجود دارد:

پرده ها و پتوهای آکوستیک نه تنها برای ساکت کردن اتاق ها، بلکه به حفظ انرژی نیز کمک می کنند. گزینه های مفید دیگری مانند نصب کفی قابل تنظیم درب و اضافه کردن پایه های قابل تنظیم درب وجود دارد که ممکن است مفید باشد. یکی دیگر از مواردی که می تواند مفید باشد اضافه کردن یک لایه ضخیم فوم آکوستیک به درب اتاق خواب است.

یکی دیگر از جنبه های مهم در هنگام ایجاد واحه، عایق صوتی پنجره های شما است. درست مانند تمام راه حل های صوتی که در بالا ذکر کردیم – استفاده از درج های پنجره ظاهر را تغییر نمی دهد، آنها فقط به حذف ترافیک و سایر انواع صداهای بیرونی کمک می کنند.

چگونه یک دفتر یا استودیو خانگی را عایق صدا کنیم؟

از آنجایی که همه‌گیری کرونا  بسیاری از ما را غافلگیر کرد، بسیاری از مردم شروع به کار از راه دور کردند. برای برخی، قبل از شروع این وضعیت، این یک واقعیت بود.

اگر صاحب یک دفتر کار خانگی، یک استودیوی ضبط یا حتی فضای کوچکی هستید که در آن پادکست ضبط می کنید – می دانید که تنظیم یک محیط آرام نقش مهمی ایفا می کند. شاید شما یک پزشک یا دندانپزشک باشید که از خانه کار می کنید. خانواده شما زندگی و روال خود را دارند، اما شما باید روی کار خود تمرکز کنید. نیازهای شما کمی متفاوت است. پرده های آکوستیک و فرش های با کیفیت کمک زیادی به شما می کنند، اما بهترین کاری که می توانید انجام دهید نصب آن درهای عایق صدا است.

چگونه درب کشویی را عایق صدا کنیم؟

درب های کشویی یک ویژگی شگفت انگیز برای خانه و محل کار شما هستند. درهای کشویی فقط تزئینی نیستند، بلکه نور طبیعی زیادی به شما می دهند که می تواند به شما کمک کند روحیه شما را بالا ببرد. با این حال، درهای کشویی در مورد عایق صدا کمی متفاوت هستند. آنها منبع بزرگی از سر و صدای بیرون مانند پارس سگ ها و ترافیک هستند. همچنین چیزی به نام صدای ضربه وجود دارد که وقتی چیزی به درب کشویی برخورد می کند رخ می دهد. باعث لرزش درب شما می شود که به سر و صدا می افزاید. اگر می خواهید بدون تعویض شیشه، که واقعاً گران است، از این امر جلوگیری کنید، یک راه حل عالی استفاده از پتوها و پرده های مسدود کننده صدا است. در طول ماه های زمستان نیز به شما کمک می کند پس انداز کنید

۱۴۰۲/۱۲/۹ ۸:۵۷:۵۶