نحوه جذب صدا در سقف باز

سقف های باز باعث می شود اتاق بزرگ و زیبا به نظر برسد. در حالی که سقف‌های بلند در رستوران‌ها، دفاتر، مکان‌های موسیقی، کلیساها و مکان‌های دیگر شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، پژواک می‌تواند به سرعت تبدیل به یک مشکل شود. اگر از فضای بزرگ‌تری برای گردهمایی‌ها و رویدادها استفاده می‌کنید، گزینه‌های صحیح کنترل صدای سقف باز دنیای متفاوتی ایجاد می‌کنند.

Interior Metal Open Ceilings | Hunter Douglas

تاثیر سقف های بلند بر آکوستیک اتاق
هنگامی که شما یک صدا تولید می کنید، طنین ها در همه جهات حرکت می کنند. در اتاقی با سقف های بلند، متوجه خواهید شد که چگونه صداها، ضربه ها، قدم ها و سایر صداها از کنترل خارج می شوند. صداها از سطوح سخت مانند دیوارها و سقف ها منعکس می شوند و این ناهماهنگی را در فضاهای بزرگ ایجاد می کنند.

کنترل نویز سقف باز شامل قطع انتقال صدا از یک سطح صاف به سطح دیگر است. اگر در اتاقی با سقف های بلند دست بزنید، می توانید بشنوید که طنین سریع فضا را پر می کند. پژواک‌ها فوراً برمی‌گردند، که می‌تواند شنیدن سخنرانان مهمان یا حتی آلات موسیقی نزدیک شما را دشوار کند.

سطوح عایق صدا در داخل اتاق شما
عایق صدا یا محدود کردن پژواک در اتاق‌هایی با سقف بلند، مستلزم توجه به سطوحی است که با آن‌ها سروکار دارید. اکثر سازه های مسکونی و تجاری با دیوار خشک پر شده اند که ماده ای نابخشودنی است. برای بهبود آکوستیک اتاق می توانید درمان های زیر را روی سطوح مختلف انجام دهید.

۱. از پانل های آکوستیک روی دیوارها استفاده کنید
پانل های آکوستیک جاذب صدا یک ضربه گیر بین فضاهای باز و سطوح بازتابنده اتاق ایجاد می کنند. می توانید پانل های تزئینی را روی دیوار خشک ببندید تا حرکت طنین ها را مختل کنید. این پنل های آکوستیک انتقال صدا از یک سطح به سطح دیگر را متوقف می کنند. راه حل های Soundproof Cow صداهای بیرونی را که سعی می کنند از طرف مقابل دیوارهای شما نیز وارد شوند جذب می کند. راه حل های پانل آکوستیک را انتخاب کنید که پارچه، فوم یا مواد چوبی سوراخ دار را به نمایش بگذارد تا محیط شما را آرام کند.

۲. بافل های آویزان را از سقف وصل کنید
اگر ساختمان شما فضای دیواری محدودی دارد، بافل های آویزان جاذب سر و صدا به سقف می چسبند تا اکو را کاهش دهند. این تاسیسات از پارچه های آکوستیک نرم یا فوم های مخملی برای جلوگیری از طنین در مسیر خود تشکیل شده است. صاحبان املاک می توانند بافل های آویزان را در چند دقیقه با استفاده از یک سری زنجیر و قلاب قرار دهند. هیچ تجربه حرفه ای ساخت و ساز لازم نیست.

۱۴۰۳/۱/۲۷ ۱۲:۰۳:۲۵