کاهش سر و صدا از همسایه های طبقه بالا

یکی از شکایات مکرر ساکنان آپارتمان، خانه‌های شهری صدای بلند همسایه‌های طبقه بالا در واحد بالا است. نفوذ صدا را می‌توان به عنوان نویز ضربه‌ای یا سر و صدای هوا و به طور ترکیبی از هر دو مشخص کرد.

سر و صدای ضربه را می توان به عنوان ضربه پاها یا سایر حرکات از بالا تعریف کرد، در حالی که سر و صدای معلق در هوا صدایی است که به مجموعه کف / سقف مانند صداها یا موسیقی نفوذ می کند. در برخی موارد صدا ممکن است انتقال صدای ساختاری باشد که در آن صدا از طریق سازه منتقل می شود.

متأسفانه، هیچ راه حل آسان یا مقرون به صرفه ای برای این مشکلات با همسایه‌های طبقه بالا وجود ندارد. از آنجایی که صدای ضربه از بالا ایجاد می شود، سرنشین طبقه بالا ممکن است هیچ تعهدی به نصب مواد عایق صدا نداشته باشد که باعث کاهش مزاحمت شود. مطمئن باشید که تنها راه موثر برای کاهش نویز از بالا این است که مشکل را در اتاق مبدا شروع کنید، یعنی در طبقه بالا.

همه واحدهای مسکونی چندخانواری مدرن امروزی که به تازگی ساخته شده‌اند، بر اساس استاندارد ساختمانی باید ساخته شوند تا حداقل حریم صوتی یا انزوا را ارائه دهند. کدهای ساختمانی برای دیوارها و مجموعه های کف/سقف به یک رتبه بندی واحد نیاز دارند. رتبه بندی واحد بر اساس تست های آزمایشگاهی به نام کلاس انتقال صدا (STC). هرچه عدد STC بیشتر باشد، عایق‌بندی صدای هوابرد بیشتر است تا عایق‌بندی صدای هوابرد فراهم شود. آیین نامه ساختمان همچنین بیان می کند که در حالی که STC های مجموعه های ساختمانی باید حداقل ۵۰ STC بر اساس طراحی باشد، اگر آزمایش میدانی اندازه گیری شده واقعی ۴۵ (FSTC) به دست آید، نیز قبول می شود. این همچنین در مورد الزامات ضربه برای مجموعه‌های کف/سقف، کلاس جداسازی ضربه (IIC و FIIC) صادق است. تفاوت ۵ امتیاز نشان دهنده تفاوت بین یک تست آزمایشگاهی ایده آل و یک آزمایش واقعی در محل است.

متأسفانه، معمار طراح ممکن است مونتاژ دیوار و کف/سقف را انتخاب کند که حداقل معیارهای کد ساختمانی ۵۰ STC و IIC یا بیشتر را داشته باشد، اما پس از آن هیچ اقدامی برای اطمینان از رعایت حداقل الزامات در تمام جزئیات انجام نمی دهد. علاوه بر این، تعداد بسیار کمی از دپارتمان‌های بازرسی ساختمان محلی اصرار دارند که آزمایش میدانی انجام شود تا تأیید شود که اقدامات عایق صوتی مناسب عملاً انجام شده است، قبل از صدور گواهی سکونت و تأیید اینکه خانه مطابق با کد ساختمان است.

معماران ممکن است رتبه بندی های STC/IIC دیوارها و کف ها را مشخص کنند، اما سپس از تعیین و طراحی اقداماتی برای جلوگیری از مسیرهای انتقال صدا “طرفین” غفلت کنند. مسیرهای انتقال صدا از جناحین مسیرهایی هستند که می توانند باعث ایجاد نویز در اطراف دیوار یا کف اصلی یا حتی زیر مجموعه کف/سقف شوند.

فقدان درزبندی، مسدود کردن یا سایر مراقبت های مناسب برای جلوگیری از انتقال صدای طرفین می تواند FSTC را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک ترک ۱/۱۶ اینچی در خط کف می تواند طراحی دیوار ۵۰ STC را به ۳۹ کاهش دهد که بسیار کمتر از حداقل کد مورد نیاز یک FSTC 45 است. این نشان می‌دهد که چند پنی از درزگیر صوتی مناسب می‌تواند یک اونس پیشگیری باشد که باعث حفظ شهرت می‌شود و احتمالاً از دعوای قضایی پس از ساخت و ساز جلوگیری می‌کند.

مجموعه های کف/سقف می توانند کمی مشکل سازتر باشند. به عنوان مثال، یک خانه جدید ممکن است ساخته شود که شامل فرش شود، که درجه بالایی از عایق کاری را فراهم می کند. بعداً، همسایه طبقه بالا ممکن است کفپوش را به یک کفپوش چوبی تغییر دهد، در نتیجه ویژگی های عایق صوتی مجموعه کف/سقف را کاهش می دهد. مگر اینکه همسایه طبقه بالا مایل به نصب کفپوش عایق صدا برای حفظ عایق صوتی مناسب باشد، همسایه طبقه پایین قطعا قربانی صدای نفوذی خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که اقدامات کنترل صدا در مقررات انجمن مالک در صورت وجود چنین انجمن‌هایی گنجانده شده است.

بسیاری از ساختمان‌های صنعتی قدیمی در حال تبدیل به کاندومینیوم‌های نوع Loft هستند که در آن کف‌های بتنی قدیمی هر دو به عنوان سقف تمام‌شده در زیر نمایان می‌شوند. لایه های زیرین و روکش های بتنی یا گچی می توانند تاثیر زیادی در کاهش ضربه و سر و صدای موجود در هوا داشته باشند. با این حال، خریدار جدید باید ضمانت نامه کتبی دریافت کند که کف ها و دیوارهای مهمانی حداقل الزامات کد ساختمان را برآورده می کنند. به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافی، یک خریدار بالقوه باید ارزیابی خود را انجام دهد. داشتن یکی از دوستان برای ایجاد صداهای ضربه ای از کف بالا می تواند این کار را انجام دهد. علاوه بر این، آزمایش نویز هوابرد را می توان با پخش یک رادیو در فضای بالا یا ضربه زدن به زمین انجام داد، می تواند هر گونه نقص عایق صدا را تشخیص دهد.

همچنین عاقلانه است که قوانین انجمن مالک خانه یا آپارتمان در شهر را بررسی کنید تا ببینید آیا قوانینی در مورد کنترل صدا وجود دارد. اگر یک واحد فرش شده است و مالک تصمیم می گیرد که کف را به کاشی سرامیکی یا چوب سخت تغییر دهد، باید اقدامات کافی برای حفظ عایق ضربه ای مشابه فرش اصلی انجام شود.

وقتی مشکلات وجود دارد، متأسفانه، هیچ راه حل آسان و آسانی وجود ندارد. راه حل پیشنهادی اضافه کردن لایه زیرین کاهش نویز به کف بالا است. گام بعدی ممکن است برداشتن سقف زیر و اطمینان از عایق بودن قسمت زیرین باشد. در مورد ساخت تیرچه‌های چوبی، یک کانال ارتجاعی که قبل از اعمال مجدد پوشش دیوار گچی در سطح زیرین تیرچه‌ها اعمال می‌شود، می‌تواند ضربه بزرگی برای گرانی باشد. گفته شد، مجموعه سقف کف باید کاملاً هوابند باشد تا به حداکثر عملکرد صوتی برسد.

[توجه: به سادگی افزودن مواد مانع یا لایه های اضافی از تخته گچی فقط حداقل پیشرفت هایی را ایجاد می کند که هزینه را توجیه نمی کند. به عنوان مثال، افزودن یک کانال ارتجاعی به دیوار یا سقف موجود ممکن است به هیچ وجه پیشرفتی نداشته باشد و در واقع می‌تواند بدتر از قبل از افزودن شود.]

ارزیابی مسکن جدید آینده شما

از سازنده بپرسید که چه معیارهای طراحی STC و IIC برای دیوارها و کف ها انتخاب شده است.
تور خود را با رادیویی که می تواند برای بررسی انتقال صدا از دیوارها و کف استفاده شود، برگزار کنید.
یک دوست روی طبقه بالا تاثیر بگذارید.
صدای لوله کشی را بررسی کنید، به خصوص در حمام.
صدای ضربه از کابینت ها به خصوص در آشپزخانه را بررسی کنید.
هر گونه صدای پنجره از بزرگراه یا ترافیک محلی را بررسی کنید.
ارتباط واحد خود را با هر آسانسور یا سطل زباله بررسی کنید.
درهای ورودی را از نظر مهر و موم های صوتی و یا درزگیرهای ته خودکار بررسی کنید.
آیا درهای ورودی هسته های جامد هستند؟ آیا راهروها پر سر و صدا هستند؟
آیا در مسیر پرواز هستید؟

اگر خانه پیشنهادی جدید شما در طبیعت دارای سطوح سخت است (یعنی کف دیوارها و سقف) و اثاثیه شما کمتر از مخمل خوابیده یا روکش شده است. فضا ممکن است به شدت طنین انداز باشد که منجر به ایجاد نویز از هر صدای تولید شده می شود. علاوه بر این طنین بیش از حد ممکن است درک گفتار از مکالمه و تماشای تلویزیون را دشوار کند.
ببین و بشنو. گوش هایت را باور کن یادداشت بردارید
سرمایه گذاری شما در یک خانه جدید ممکن است یکی از گران ترین مواردی باشد که انجام خواهید داد، مطمئن باشید که راحت خواهید بود.
وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، و همانطور که قبلاً گفته شد، هیچ راه حل آسانی برای حل مشکلات نویز از بالا وجود ندارد، بهترین راه حل این است که گلوله را گاز بگیرید و آماده سرمایه گذاری روی راه حلی شوید که احتمالاً رضایت شما را برآورده می کند.

همسایه های پر سر و صدا

یک شکایت رایج که توسط بسیاری از ساکنان آپارتمان، خانه های شهری یا آپارتمانی بیان می شود این است که آنها می توانند صدای همسایه های همسایه خود را بشنوند. متأسفانه، در اکثر موارد هیچ راه حل آسانی وجود ندارد. این مشکلات از شنیدن صداها، موسیقی بلند، تلویزیون یا صدای ضربه درهای کابینت متغیر است. در موارد دیگر ممکن است صدا در حمام ایجاد شود.

اگر خانه جدید است، اولین کار این است که با سازنده مشورت کنید. خانه های چند خانواری ملزم به رعایت استانداردهای ایزوله مطابق با قوانین ساختمان هستند. در مورد دیوار مهمانی که دو خانه را از هم جدا می کند، این کد به دیواری با حداقل ۵۰ STC (کلاس انتقال صدا) نیاز دارد. متأسفانه، بسیاری از دپارتمان‌های بازرسی ساختمان نیازی به تأیید اعتبار با اندازه‌گیری واقعی ندارند و در حالی که معمار طراح ممکن است ۵۰ STC یا بیشتر را مشخص کند، بازرسی در محل کمی یا اصلاً وجود ندارد تا اطمینان حاصل شود که تکنیک‌های خوب کنترل نویز توسط پیمانکار فرعی دیوار خشک دنبال می‌شود.

آیین‌نامه ساختمان همچنین بیان می‌کند که در حالی که طراحی دیوار ۵۰ STC مورد نیاز است، همان دیوار با آزمایش میدانی اندازه‌گیری شده مورد بازرسی قرار می‌گیرد که منجر به FSTC 45 می‌شود. تنها راه مطمئن برای دانستن اینکه دیوار مهمانی چه اندازه‌ای از عملکرد صوتی ارائه می‌دهد. از نظر عایق صدا انجام آزمایش مطابق با پروتکل تست استاندارد ASTM است.

اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که در یک خانه جدید ساخته شده با سر و صدای همسایگان خود مواجه می شوید، اولین کار این است که با سازنده و بخش بازرسی ساختمان محلی خود تماس بگیرید. مورد دوم باید در اطلاعیه ای قرار گیرد که بخش بازرسی ساختمان ملزم به ارائه گواهی اشغال است که گواهی می دهد ساختمان طبق کد ساخته شده است.

قبل از رویارویی با سازنده، می توانید تحقیقات خود را فقط با نگاه کردن و گوش دادن انجام دهید. هنگامی که به صدای نفوذ گوش می دهید، می تواند بسیار جهت دار باشد. ممکتن است مجبور شوید برای گوش دادن به صدا روی دست ها و زانوهای خود پایین بیایید. همچنین به نواحی دیگر دیوار متخلف مانند لوله های لوله کشی در حمام گوش دهید اگر متوجه نفوذ صدا به منظور ارائه برخی نشانه ها از منابع نویز به سازنده می شوید، فهرستی را مشاهده می کنید.

یکی از رایج ترین منابع نشت صدا از طریق دیوار مهمانی از طریق پایه است. نصاب‌های دیوار خشک عادت بدی دارند که دیوار خشک را محکم به سقف بالا می‌برند، جایی که اتصال بین دیوار و سقف قابل مشاهده است. در انجام این کار ممکن است یک فضای خالی در کف باقی بماند که در نهایت توسط یک تخته پایه پوشانده می شود. اگر فضای خالی در پایه دیوار درزبندی نشده باشد. این می تواند منبع نشت صدا باشد. خوشبختانه، تشخیص و رفع این مشکل می تواند آسان باشد.

گوش دادن به صدا در پایه ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشد، سپس می توان یک کاوشگر انعطاف پذیر را در زیر قرنیز قرار داد. اگر بیش از ضخامت تخته پایه (حدود ۳/۸ اینچ) برود و تمیز بیرون بیاید، این نشان می دهد که دیوار خشک آب بندی نشده است. برای دستیابی به حداکثر عایق صدا، دیوار باید کاملاً هوابند باشد.

اهمیت هوابند بودن دیوار با دیواری به ارتفاع ۹ و طول ۱۰ اینچ نشان داده می شود. با یک ترک ۱/۱۶ اینچی در پایین؛ این ترک ۶/۱۰۰۰ درصد از کل مساحت دیوار را نشان می‌دهد، اما یک دیوار STC 50 را به STC 39 کاهش می‌دهد که کمتر از حداقل استاندارد مورد نیاز کد ساختمانی است. درزبندی بهترین دوست آکوستیک است و کاربرد آن در صورت لزوم را می توان «یک اونس پیشگیری» در نظر گرفت، اما فقط در صورتی که دلیل آن را بدانید.

اثرات نشت صدا بر عایق صدای پارتیشن

از این شکاف می‌توان دید که حتی یک ترک کوچک می‌تواند عملکرد عایق صوتی یک مجموعه دیوار، کف/سقف را تا حد ممکن به خطر بیندازد. ترکیبات درزبندی یا درزگیرهای صوتی برای کنترل موثر نویز ضروری هستند.

اگر به نظر می رسد که انتقال سر و صدا از دیوارهای مهمانی می آید و به نظر نمی رسد مشکل در فقدان درزبندی کافی باشد، عاقلانه است که با سازنده بررسی کنید تا مطمئن شوید که ساخت دیوار رتبه بندی STC مناسبی را ارائه می دهد یا خیر. در غیر این صورت ممکن است لازم باشد گلوله را گاز بگیرید و در صورت امکان تخته گچی را از یک طرف دیوار بردارید و دوباره شروع کنید تا از عایق بودن دیوار مطمئن شوید و ناودانی های پلکانی نصب کنید یا کانال های ارتجاعی نصب کنید تا دیوار را از یک طرف جدا کنید. به دیگران. کانال‌های ارتجاعی یا گیره‌های ارتجاعی، سود خوبی هستند.

هنگام فکر کردن به خرید، اجاره یا اجاره یک واحد مسکونی، آزمایشات مشابهی را می توان همانطور که برای مجموعه های کف / سقف در بالا ذکر شد انجام داد. علاوه بر این، لوله کشی و صداهای موجود در هوا را هم در حمام و هم در آشپزخانه بررسی کنید. از آنجایی که آشپزخانه‌ها اغلب پشت به هم قرار می‌گیرند، صدای تاثیر کابینت آشپزخانه را نیز بررسی کنید. در حالی که سطوح دیوار آشپزخانه باید از یکدیگر ایزوله باشند، گاهی اوقات سطوح پل می‌شوند و در نتیجه ویژگی‌های عایق صدا را اتصال کوتاه می‌کنند. همچنین سر و صدای ترافیک را از طریق واحدهای پنجره بررسی کنید.

به عنوان مثال، افزودن یک لایه دیگر از تخته گچی به یک دیوار موجود، احتمالاً فقط یک نقطه STC بهبود می‌بخشد که اقدامی بسیار کم‌هزینه و غیرقابل تشخیص است. برای ایجاد یک بهبود قابل تشخیص، ممکن است تغییرات عمده ای لازم باشد.

۱۴۰۲/۱۲/۹ ۹:۵۰:۰۷